نمایشگر یک مطلب نمایشگر یک مطلب

 انواع خدمات قابل ارائه در دوره پیش رشد:

اين خدمات به شرح زير مي‌باشد:

  • الف: خدمات پشتیبانی شامل:

خدمات اداري: تجهیزات اداري (سیستم کامل کامپیوتر، میز، صندلی، بخاری، میز عسلی)؛

خدمات استقرار: شامل فضاي دفتري، انبار اشتراکي، سرويس بهداشتي، فضاهاي عمومي و مشترک (ساختمان مرکز فاقد امکاناتی از قبیل اتاق جلسات، سالن کنفرانس، رستوران و غذاخوري، نمازخانه، فضاهاي رفاهي و تفريحي، پارکينگ، کتابخانه است)؛

  • ب- خدمات علمي: مشاوره در زمینه تهیه برنامه کاری؛
  • ج- خدمات تخصصي: خدمات شبکه، خدمات کامپيوتري، آموزش و مشاوره، حمايت از ايده محوري، ثبت اختراع، امتيازها و وام‌ها، مشاوره تخصصي، مشاوره ثبت شرکت).
  •  

خدمات قابل ارائه به شرکت‌هاي مستقر در دوره رشد

اين خدمات به شرح زير مي‌باشند:

الف: خدمات پشتيباني

الف- 1: خدمات استقرار: شامل فضاهاي استقرار دفتري، فضاهاي مشترک؛

الف- 2: خدمات اداري: تجهيزات اداري، تايپ و تکثير، تلفن، نمابر، آبدارخانه، همکاري در برگزاري مراسمات دوره‌اي موسسات.

ب: خدمات تخصصی

ب- 1: خدمات شبکه: اشتراک اينترنت، اختصاص پست الکترونيکي، اختصاص فضا جهت ايجاد Home Page؛

ب- 2: خدمات سخت افزاري و نرم افزاري؛

ب- 3: خدمات آموزش: تدوين طرح کسب و کار، مديريت کسب و کار، بازاريابي جهت جذب سرمايه و حسابداري و امور حقوقي؛

ب- 4: مشاوره: مشاوره‌هاي عمومي در زمينه‌هاي حقوقي و قانوني، مديريت، بازاريابي، مالي و حسابداري، مشاوره‌هاي تخصصي؛

ب- 5: خدمات و نحوه استفاده از امکانات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تفت: هزينه استفاده از اين گونه خدمات با توجه به تعرفه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تعيين مي‌گردند.

لازم به ذکر است که بر اساس مصوبه هیئت امنای پارک علم و فناوری یزد، میزان حمایت مالی از شرکت‌ها در دوره رشد معادل 300/000/000 ريال (سی میلیون تومان) در مدت سه سال مي‌باشد. در مقایسه با شرکت‌های رشد، مدت زمان نگهداری هسته‌های فناور، سه تا شش ماه و سقف اعتبار ارائه خدمات به این هسته‌ها 20 میلیون ریال می‌باشد.

ب – 6: حمايت از ايده محوري؛

ب – 7: بازاريابي: خدمات بازاريابي به‌معنای کمک به واحدهای مستقر برای ارائه تولیدات فناوری خود به بازار می‌باشد. در واقع مرکز رشد فناوری تفت، ارتباط نزدیک‌تری بین عرضه‌کنندگان و خریداران فناوری ایجاد کرده و با برقراری ارتباط میان زیرساخت‌های پشتیبان، شامل سازمان‌ها و مؤسسه‌های مربوط به معاملات فناوری، نقش یک واحد بازاریاب را ایفا می‌نماید. این خدمات عبارتند از: 1- مشاوره و راهنمايي جهت بازاريابي دستاوردهاي واحدهاي فناوري با همکاري بخش خصوصي 2- جذب اعتبارات تحقيقاتي براي واحدهاي فناوري به منظور افزايش توان فني و مهندسي واحدها و انجام کار تيمي و تجاري سازي تحقيقات 3- بسترسازي زمينه‌هاي همکاري پارک‌ها و مراکز رشد فناوری با مراکز آموزشي، تحقيقاتي، صنعتي و دستگاه‌هاي اجرايي به منظور استفاده از امکانات و تجهيزات با استفاده از راه کارهاي مختلف از جمله در قالب شبکه‌هاي همکار 4- جذب تسهيلات مالي؛

ب – 8: مالکيت فکري و اخذ استانداردهاي لازم؛

ب 9: کمک به اخذ استانداردها: 1- استاندارد ملي 2- استاندارد اجباري 3- استاندارد تشويقي 4-ارتقاي کيفيت